onsdag 14 maj 2008

I min MP3

Hejsan!


Satt o funderade på bussen till jobbet idag, varför har jag de låtar jag har i min mp3 spelare? Jag inhandlade en ny röd Ipod shuffle i london, liten o smidig o riktigt bra pris fick jag. Så vad har jag då tryck in i den?

Robyn, massor av Robyn? jag undrar själv varför, men jag har verkligen fastnat för hennes platta....Manu Chao? varför, jo me gustas tu, världsklass säger jag...

Ramones då, varför dessa stollar, ingen aning faktiskt, beat the brat är helt enkelt skön...

Ennio Marricone? ja ni, det är väl en lång historia, men ni som vet vad jag har för tavla ovanför tvn vet vilka filmer denna mannen gjort soundtracken till...Världsklass.

Sen hittar vi en Dr Dre såklart....still Dre, så skön gamal hiphop..

Gyllene tider då? har tre låtar i min spelare med dem.....tror de finns där för den poetiska o lugna aspekten utifrån de andra variationerna...

Efter min analys blev jag kanske inte klokare, men jag förstod att jag valt alla låtar utifrån känslomässig påverkan. Är jag rentav lite poetisk......?

Jag ska fortsätta o vara en snäll o hjälpsam person o inte gå tillbaka till mitt gamla jag. Hoppas ni tycker det.

En dag i solen, värmen flåsande längs ryggen.
Sval bris, underbart svalkande.
Behövande känslor vällandes ur mitt hjärta.
Du, en bris i min stilla vind, en sol, likt ett brinannde hjärta.
Porlande floder av kärlek o ömmhet, det vill jag ge.
En underbart, mjukt leende tillbax.
Torr, andnöd, knäsvag......
Men så underbart.

Vi ses, ha det gött så länge.....Hör av er om ni vill, jag kanske är lite dålig ibland, mkt nu tyvärr.

//Sniper-H

Inga kommentarer: