torsdag 8 maj 2008

Poetiska meddelanden?

Hejsan!

Har under två dagar fått en ny tankeställare i hur jag kommunicerar och får fram vad jag vill säga till folk jag antingen känner eller tycker om på olika vis. Jag kan mkt mer förstå ett kostverk tex, jag kan förstå en duktig författare och en riktigt bra talare.

Vad är det som dessa har gemensamt? De talar, skriver o målar direkt till våra känslor, inte direkt till vår hjärna. Våra känslor styr vår kropp mkt starkare och om din hjärna kan se bilden i en text och sedan skapa en stark känsla av denna bild, då har du fått en stark upplevelse.

Vad har dåpoesi med detta o göra? Broca heter en del i hjärnan som älskar det oförutsägbara, poesi är oförutsägbart, och målande.

Jag skickade därför ut ett par sms till personer som betyder mkt på olika sätt för mig för jag ville verkligen se hur ni uppfattar mig, och om jag anses vara så ytlig o okänslig som jag en gång var.

Jag har lärt mig otroligt mkt de senaste två dagarna och jag tror att jag gåt ytterligare ett stag framåt.

Hoppas ni som fick mina meddelanden ändå uppskattade dem, de var individuellt riktade til just er person, det ska ni veta.

Nu åker jag till England några dagar. Ha en underbar helg allihop så ses vi till veckan.

Free your mind!

//Sniper-H

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet jag uppskattade det..även om jag började fundera vart poeten i dig kommit från *S*