måndag 9 juni 2008

Att tala o lyssna med känslor....

Hejsan....

Lugnet är åter, stillsamt, tyst och en strimma av moln.......

Tänkte ta upp en händelse som förändrat mkt av mig och jag är faktiskt glad för det..

i vintras träffade jag en person som öppnade dörren för att tala med och till känslor, den tiden var otroligt lärorik för mig personligen och jag byggde ett djup i o berätta om känslan och ta känslor och bejaka dem istället för att förtrycka dem. Det blev starten på ett nytt tankesätt för mig o den har öppnat upp mig som person.....Detta saknar jag, det var på en annan nivå på nått vis....Egenskaper är nått man uppskattar när de förundrar och utmanar ens personlighet.

Jag har nu byggt vidare på detta, o förstår vad viktigt det är att prata till personers känslor och at tala i bilder för att få fram sitt budskap......Bara att tala i känslor....Det är inte lätt! Prova o göra det!

Började smågrubbla lite igår kväll över detta och varför jag mött de personer jag mött under våren.......svaret är egenskaper, inte personen, jag tittar knapp på personen längre utan jag vill ha egenskapen, jag vill möta de rätta egenskaperna, då har man hittat rätt.....

Satt o tänkte på vad som förändrat mig som en dåre på väg till jobbet idag så jag va tvungen o printa ner det här.....

Bejaka era känslor, lyssna på dem och tänk på att alla har en känsla och låt dem förmedla den, stäng den inte inne för där hör den inte hemma..........

Vi hörs vidare.....ta hand om er!

//Mattias

Inga kommentarer: