söndag 17 augusti 2008

En bloggdag i två delar....

Först, festen...

Ja, fredagen gick ju förbi i 120 km i timmen, sen vaknade jag 04.00 på lördagens morgon...Os skulle ju anjutas först o sen va det igentligen softa ända fram till kickoffg 16.00

Vi tar dagen från början till slut.

Vaknade som sagt av klockan som ringde 04.00. Gick upp eller gick o gick....satte på tv:n i sovrummet o låg i sängen o slökollade. Sen fick jag allt sova några timmar igen. 16.00 skulle vi ju dra igång, då skulle årets säsong börja o med den förfesten till kvällens monsterkalas.

Sagt o gjort, softade på dagen, inhandlade endast blanddricka inför fotbollen, hen till Lil-Roman kl 15.30, redo för kickoff.....Vi sa till J att inte bli knall innan vi skulle ner till plaza....VAD hände tror ni?

19.00 drog vi ner o J va knall......Väl på festen träffade jag mkt folk som jag aldrig ser annars, mkt minnen o snack blev det o en hel del fotboll eftersom Liverpool lyckades vinna premiären borta med 1-0 efter ett klassmål av den hyperfarlige Torres.

Det visades film om födelsedagsbarnen o jag tror vi va runt 200 gäster. Kul som satan va det o blött blev det...De hade väl öppet till 1-tiden för vår skull så vi han med 1 timme på BMB också...Inte så nödvändigt kanske.

Blev et aningen pinsamt möte där, fast jag har lämnat det bakom mig så verkade hon en aning obekväm i situationen, jag skiter i det, hon hörde ju inte av sig så ingen ide o lägga energi på det. Hon kom ju fram o kramades o sa hej o sånt, men hon såg lite skyldig ut liksom.....ja ni fattar.

sen träfa jag H o hon va knall, bra fart på henne på dansgolvet, jag messa S o sa det, men då hade H redan sagt att vi sågs, faaan va snabba en del är *s*

Få väg hem så kom det fram 4 cool killar som skulle spöa mig o min polare, varför frågade jag, de snacka om nån om at vi dissade bajen fotboll o sånt....jag sa att vi drar nu o vi vill inte bråka. Då följde de efter oss så vi svängde in på kungsgatan bland krogarna där....mkt riktigt skulle de hoppa på oss där tänkte de. Men ack vad de nötterna bedrog sog för vi vände oss innan de han slå till och lyckades fånga upp dem så de inte skulle kunna slå till oss bakifrån.

Det bästa med situationen var att en av dem skulle slå till mig från sidan, men jag såg han o ducka....Vad händer? Hans höger sitter rätt på näsan på en av arenas vakter. Den grabben hade nog ingen rolig natt sen...

Vi drog hem istället, som jag sagt ville juu inte vi ha bråk o jag fattar inte hur killarna kunde lägga enegi p o förfölja oss för att sedan hoppa på oss då 4 mot 2. Jätte tuffa mogna mäniskor, eller svaga fega individer som då måste hävda sig i grupp....

Ja så va festkvällen slut o idag har det varit en väldigt seg o lugn dag.....vann iaf 150 euro på poker idag..Jippie!

Vi ses o hörs.

PS: Tack S,E,C för en riktigt bra fest DS

//Sniper-H

Inga kommentarer: