torsdag 21 augusti 2008

Statistik en uppsats och träning.....GBG

Hejsan!

mkt att ta upp idag igentligen, orkar jag det då, vill jag gå in på djupet eller ska vi skrapa lite bara...Vi får se vart det slutar..

Va o hälsade på min gamla sambo här i veckan, hon ville ha hjälp med o redovisa sin uppsats. Jag skulle föreslå statistik! Men se den gubben gick inte, ty på universitet ska saker o ting göras på vissa sätt....Så av detta blev inget. Råkade fyra av värdens pinsamaste kommentar efter att vi käkat pizza dock....men den stannar mellan oss....

Förövrigt kan man ju skapa en hel del illusioner o sånt med statistik....siffror går verkligen o manipulera om man vill, trots att de kan betyda samma sak.

35 av 50 eller 70% vilket är mest? vilket låter mest?

tänk på det ni allihop när ni sitter o sliter ert hår, en graf kan göra underverk *s*

Fan vi har börjat komma igång med träningarna också, fast vi måste få struktur på spelet och spelarna rät omgående, det är lite mkt på måfå och impuls just nu. Snabbt måste detta vändas till struktur o trygghet, många är väldigt unga också i laget....som jag *ler*

Sen va det ett avsnitt om tjejer också....hmm, jag tycks hamna i konstiga lägen vad gäller er. Jag kommer alltid i kläm på nått vis, vet inte vad jag gör men jag fastnar i nått vakum i våra relationer...är det därför de blir komplexa ibland....säg till isf....Jag kanske vill för mkt ibland o ibland vill jag inte alls....Det kan ställa till det kanske.

Det blir ju inte alltid som man vill, det är ju bara att acceptera, fast jag har inga hard feelings, som i lördags tex, jag skiter väl i det förgångna o nu är väl saker nollade....men då bemöts man av en person som värkar skyldig. Jag bryr mig inte om det.

Jag har ju för faaan accepterat den tyngsta våren i mitt liv o att kärleken kan slå en rakt i ansiktet, jag vet det nu, o det kanske är därför jag inte släpper på mina känslor igen....Butiken är stängd just nu och det krävs nog en väldigt bra dyrk för att få upp låset till mitt hjärta...

Så vad vill jag ha sagt med detta då. Jo jag har inga hardfeelings om vi kör med öppna kort, jag tycker att man ska kunna det. Dont worry be happy...eller som jag sa till en tjej, detta borde vara ditt mantra......Free your mind!

Imorrn drar vi iväg på nästa tur förresten, GBG skärgård hägrar, men jag börjar bli lite biter på dessa återbud.....faaan man ska ta sig tid för gamla polare, vi ses inte så ofta numera så dessa stående grejer är faan grymt värdefulla tycker iaf jag.....ja det blir en slappa helg iaf skulle jag tro.

Vi ses på sön eller mån igen.....Vi hörs, jag saknar er!

//Sniper-H

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe..ja den kommentaren va rakt på! *S*

Sniper-H sa...

ja visst var den det....gud va vi skrattade!

Anonym sa...

Ja det va riktigt kul! :) mer sånt! *S* Skratt alltså *flin*