söndag 6 juli 2008

En låt + gråt?

Hejsan!

Satt o filosoferade på resan hem från jobbet ikväll......regnet sipprade ner längs rutorna på bussen...den va 20 min sen till o börja med......då måste man skingra tankarna istället för att bli irriterad.

Jag kom o tänka på den där låten med cold play som vart med i filmer och som brukar avsluta de flesta avsnitten i cold case, när liksom summerngen kommer ni vet i slutet av ett avsnitt.....
Den är så skönt känslosam o har en underbar harmoni...

Jag har faktiskt nästan gråtit till den låten två gånger, appropå, får en kille gråta? ibland undrar jag, har gjort det "offentligt" nån gång....vet inte hur det ses på sånt i vårt könsstyrda samhälle...

Jag kan dock va man nog o erkänna att jag nog fällt fler tårar detta året än jag kommer göra i resten av mitt liv......men tårar behöver ju inte enbart komma av ondo, det kan ju vara sorg också....eller glädje.....jag hoppas iaf att jag aldrig igen får uppleva ett år som 2008....the year of nightmares..

Kärlek då? tror ni på det? jag både vet o tror att den finns.....det svåra är väl när man tror sig maximerat sig i kärlek, hur ska man då klara av at överträffa sig själv, o går det uppnå samma kärlek.....Men den finns någonstans inom oss tror jag...Den måste få chansen o visa sig igen.

nu är kl 21.30 på söndag kväll.....07.45 imorse åkte jag hemifrån, klev innanför min dörr nu kl 21.20......ännu en arbetsdag, vad är medningen? 8 månader av mitt liv har jag spenderat i en buss.....Visst är det skrämmande, vad är meningen med livet? att sitta i en buss...

Flytta då säger dom på jobbet.....hahahaha säger jag, det skulle aldig gå...Då skulle ni få se på tårar......

Ha det så bra nu allihop....Vi ses o hörs!

//Sniper-H

Inga kommentarer: