torsdag 27 mars 2008

Coaching Del 2...

Hej igen.

Så har vi slutfört vår första del i coaching o utveckling av individen, utifrån individiens egna beslut.

Jag har faktidkt fått en insikt i att man kan när man som helst vill förändra sitt liv o sin tillvaro, vill man så kan man, det handlar om engagemang och inställning, inga yttre förutsättningar behövs, beslutet är endast ditt eget.

Det fick mig o fundera på en sak i det förflutna hur det egentligen ligger till. Det fick mig också att verkligen se två senarion där det hade vart intressant med livsstils coachning. Jag vet inte om personrna är förändringsbenägna, det går bara at leda dem till sin egen insikt och till de beslut som behövs för att nå dit.

Jag tror faktiskt att det skulle gått. Det går nog faktiskt att coacha bort en negativ upplevelse som man vill bli av med, eller ett problem som man bär på.

Det gäller att vara lösningsfokuserad snarare än problemfokuserad.

Väldigt intressant ämne tycker jag och det är helt klart applicerbart i verkligheten, ni måste bara tro på att det är möjligt då är det möjligt......

Fråga bara Honda och Genaral Sanders.

Free your mind, and let your self go......

Vill du förändra dig idag, gör det!

//Sniper-H

Inga kommentarer: