lördag 1 mars 2008

Minnen. Vill man ha dem eller inte?

Iland undrar jag om man vil ha minnen o komma ihåg situationer? Idag har vart en plågsam dag men rolig samtidigt.

Vi tar det som väcker minnen.

Va på bio, i den stora salongen där jag tillbringade en rolig luciabio......fast det va ju kanske inte filmerna jag minns mest utan sällskapet.

Gjorde mat till min lillasyster som är här på besök över helgen, gjorde klyft potatis o lövbiff med biarne....vad händer, flashbacks om sista kvällen vi sågs, då gjorde jag denna maten.....och det va en trevlig kväll.....

Atos i duschen förut idag med o vänder mig ut för o tita ner på den regntungagatan.....vad ser mitt öga först.....badskummet i fönstret, får nog slänga det, jag tror mina ögon fäster blicken där först varje gång jag ställer mig i duschen....

Det finns en annan skum sak också, jag sover fortfarande på vänstersida av sängen, det skulle nog se lite konstigt ut om man såg det på ett kort.....förmår mig inte att ta tag i hela sängen ännu... Jag har fortfarande kudden kavr med den underbara doften......ett minne gott som något..

Men varje dag den dåliga tanken kommer då går jag o tränar istället....faktiskt gått ner 8kg totalt nu på 3 v......kanske inte är så bra att göra så men va faaan nått bra måste ske.

Inatt ska jag drömma.....om din röst o dig o allt du sagt o gjort......jag måste skriva ur mig om mina känslor för att inte kväva dem, det har jag lärt av dig.....

Så mkt, så fort har jag aldrig skrivit förut....men numera kan jag inte hålla mina känslor inne, de måst ut när de kommer, sen mår jag bättre...

Minen är kanske bra o ha med sig, även om de smärtar..

Ps: Har fått mina körjortsböcker nu iaf, jag SKA hålla mitt nyårslöfte 2008 också....Även om inte timeingen är den bästa... Ds

Inga kommentarer: